June 14, 2013

WALK WITH ME 2013

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Alhamdulillah pada pagi ini kita masih lagi diberi kesempatan untuk menghirup udara yang segar dan menikmati pemandangan yang indah ciptaanNya yang Maha Agong. Pagi ini tiba-tiba jari ini terasa ingin menaip pulak. Hehe

Biasa lah bukan selalu terasa rajin untuk menaip sebegini. Apa yang nak Kyrah ceritakan adalah mengenai aktivit yang telah Kyrah join dengan kawan-kawan semalam (13 Jun 2013). Aktiviti yang dimaksudkan adalah program " WALK WITH ME 2013 ". Program ini disertai ramai peserta. Kyrah pun tak pasti berapa anggarannya. Apa yang pasti program ini melibatkan murid sekolah rendah dan menengah, pelajar UiTM Machang dan UiTM Kota Bharu, Kakitangan UiTM, Kakitangan Jabatan Pelajaran Kelantan, Kerabat Diraja Kelanatan dan ramai lagi. 

Banner program di sekitar Kota Bharu. sila telengkan kepala anda untuk melihat banner ini  :)
Seawal jam 2.30 petang semua pelajar UiTM telah berkumpul dan bersolat zohor dan asar secara berjemaah sementara menunggu program bermula. Makanan disediakan untuk para pelajar yang mengikuti program tersebut. Kami bertolak berjalan keluar dari kawasan kampus sekitar jam 5 petang menuju ke KTC (Kelantan Trade Centre). Di sini lah tempat perasmian berlaku dan ia dirasmikan oleh Sultan Kelantan, iaitu Sultan Muhammad ke-5.selepas shaja perasmian dilakukan, semua peserta berjalan sekitar bandar Kota Bharu bersama kerabat Diraja Kelantan.

Simbolik perasmian dengan melepaskan belon berwarna merah dan putih ke udara :)
Suatu pengalaman yang sangat seronok dan amat mengujakan apabila pertama kali join aktiviti sebigini di bumi Cik Siti Wan Kembang ini. Berjalan sambil menghirup udara petang KB memang best. Aktiviti "Walk With Me" tamat sekitar jam 7 petang. Setelah tamat semua peserta dibenarkan pulang.

Kyrah berharap akan dapat join lagi aktiviti yang macam ni pada masa akan datang. Hehe. 

Antara peserta dan kawan2 Kyrah yang join program ni 
Gwiyomi girls version :)
Setelah penat berjalan...
Okey setakat tu saja entry kali ini hanya berkisahkan aktiviti yng telah dilangsungkan pada semalam. Hehe. Kita jumpa lagi di entry yang berikutnya. bye2.

Assalamualaikum.


Terima kasih sudi baca. LIKE sikit !

0 orang ringan tangan: