January 23, 2012

Happy Chinese New Year

Salam. ^__^

Hellow !! Gong xi gong xi. Haha. (*stat merepek di pg hari) EH! Pagi ka ? Nope lah dah tgahari pon. :p

Oke la. Kyra just nak ucapkan Selamat Tahun Baru Cina , Happy Chinese New Year to all chinese in this country or world or where ever they are. Hehe.



eh ?? tahun 2011 ?? hehe. maaf la ea. terlewat setahun pulak sumber google ja pon, ;p


Negara kita kan multi racial country , so kita boleh turut serta menyambut semua perayaan yg ada kt negara nih. :) Negara kita la yang uniknya ad macam2 etnik dan budaya. Setiap tahun  kita akan menyambut pelbagai perayaan termasuklah Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha.

Sebagai contoh pagi tadi kt tv ada tunjuk ramai pengunjung yang membanjiri tempat2 yang ada membuat tarian naga. Ini menunjukkan rakyat negara kita sgt prihatin akan semua perayaan yang disambut dlm negara ini.



gambar sekadar hiasan :)

Bukan pengunjung tempatan sahaja, malah terdapat juga pelancong asing. Jadi , mereka tidak melepaskan peluang untuk melihat sendiri perayaan dan tradisi masyarakat cina di Malaysia menyambut perayaan. ;)

Setiap perayaan yang disambut juga pasti ada rumah terbuka. Boleh la semua pengunjung merasa jenis2 makanan tradisi masyarakat yang menyambut perayaan tersebut. Macam sekarang ni adalah perayaan tahun baru cina. Kita boleh la rasa makanan tradisi mereka dgn menghadiri rumah2 terbuka yang bakal diadakan nnt. :)

Oke lah. Happy Chinese New Year once again !!

GONG XI GONG XI ^_^v
Byee ~ 

Terima kasih sudi baca. LIKE sikit !

1 orang ringan tangan:

Niena Sofea said...

Niena ada buat GA , lebih 51 hadiah menarik untuk dimenangi .. Jom join !
http://nienasofea.blogspot.com/2012/01/exclusive-giveaway-by-niena-sofea.html