August 31, 2011

Kelopak Garam ??

Salam semua..
Pada hari raya yang mulia ni semua orang tengah sibuk2 pergi jalan2 ziarah kawan2 semua..pergi rumah terbuka n makan2..aku pulak mengalami satu penyakit kulit..huhu..sedihnya..dugaan pada hari raya ni..semalam aku terbangun dari tidur dalam pukul 2 pagi..waktu tersedar tu aku rasa gatal yang teramat sangat..garu la aku ni..garu2..kuat2 plak tu..ingatkan nyamuk yang ggit..pas tu makin garu makin gatal n pedih..bangun la sorang2 n tgk2..Ya Allah !! dah penuh rupanya..dengan mamun2nya aku trus pgy cari bedak sejuk + garam n aku sapu kt badan yg kena kelopak garam tu..huhu..hmpir setengah jam aku duk belek2 tgn kaki suma..nasib baek la ada jgak yg tmankn aku..hehe..rasa ilang sikit la sket aku tu..haha..pas da abeh ubatkan sket aku, aku trus tdo dgn harapan akan sembuh bila bangun pagi nih..he..hurmm..Alhamdulillah semakin beransur pulih kelopak garam pd badan aku ni..cuma dkt mata ja xbpa nk ok lg..aku tuamkan pulak dgn air suam supaya ilang..aku buat lama n byk kali..at last da ok..skg cuma rsa gatal2 lg..tp aku xberani nk garu dah..tkot nnt jd pulak..huhu..ni pon dah kali  ke-2 kalau xsilap aku la..aku jrg sangat jd cmni..dulu jd pon masa kecik2 lg kot..tiba2 plak jd kali ni..hmm..mungkin ni adalah dugaan buat aku..ye la setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..hehe..kalau Allah berikan ujian tandanya Dia nk uji kita samaada kita tabah atau x n tanda Dia sayang pada hambaNya..hopefully aku cepat sembuh..Amin..


cmni la kelopak garam tu

Terima kasih sudi baca. LIKE sikit !

2 orang ringan tangan:

Cik Ca'ah said...

laaa,siannya hg.
aku siap demam+senggugut.
haa,dok umah tdoq je la
tak larat aku nak jalan2
huhu


baideway,
selamat hari raya ^^

Shakirah Kyrah said...

a'ah ea..
huhu..
sian gak kt ang..
aku bole jln2 lg..
hehe..
saket2 pon nk p gak..